zoekterm onderzoek

Voor veel bedrijven valt er een hoop winst te behalen door te investeren in een goed zoekterm onderzoek. Het nut van online marketing is iets waar veel bedrijven zich nog niet van bewust zijn. Dat komt onder andere doordat het een vrij nieuwe vorm van marketing is waar veel mensen maar weinig kennis van hebben. Doordat er een hoop bedrijven zijn die hier nog niet genoeg in investeren liggen er juist meer kansen voor jouw bedrijf. Wanneer jouw website beter vindbaar is dan die van de concurrent is de kans vele malen groter dat klanten naar jouw website gaan. Daarmee wordt de kans dat klanten daadwerkelijk iets bij jou kopen of gebruik maken van de dienst die jij aanbiedt. 

zoekterm onderzoek

Wat houdt een goed zoekterm onderzoek in?

Door een zoekterm onderzoek te laten uitvoeren op jouw bedrijf kun je het bereik van jouw bedrijf enorm vergroten. Wanneer een extern bedrijf onderzoek doet naar de meest gebruikte zoektermen onder potentiële klanten van jouw bedrijf kan dit nieuwe inzichten opleveren. Door er achter te komen op welke termen het meest wordt gezocht kun je er achter komen op welke zoektermen je het best kunt focussen. Het is wel belangrijk om rekening te houden met de concurrentie. Wanneer er veel bedrijven op dezelfde zoekwoorden focussen is de kans minder groot dat een klant jouw bedrijf zal uitkiezen. Door op meerdere zoektermen te focussen spreid je je kansen en kun je de concurrentie te slim af zijn. Door ook op zoektermen met een iets lager zoekvolume te focussen kun je er voor zorgen dat je een ander publiek aanspreekt dan jouw concurrenten. 

zoekterm onderzoek

Wat kun je doen met de uitkomst van een zoekterm onderzoek?

Doordat er een expert een zoekterm onderzoek heeft uitgevoerd op jouw bedrijf ben je er achter gekomen welke zoektermen het meest gebruikt worden. De volgende stap richting het verbeteren van de online vindbaarheid van jouw bedrijf is het focussen op deze zoekwoorden. Door deze zoekwoorden te verwerken in teksten en blogs op jouw website zorg je er voor dat jouw website te zien is tussen de zoekresultaten van potentiële klanten. Wanneer je veel van deze zoektermen hebt verwerkt op jouw website zorgt dit er voor dat je hoger komt te staan in de zoekresultaten van online zoekmachines zoals Google. Het is natuurlijk logisch dat de kans groter is dat klanten het bovenste bedrijf aanklikken dan een bedrijf op een pagina lager.