klantcontact

Klanttevredenheid moet in een onderneming niet onderschat worden. U wilt immers dat uw klanten optimaal geholpen worden en met een tevreden gevoel kunnen terugkijken op de aankoop of service. De belangrijkste factor van klanttevredenheid is het klantcontact. Klanten willen gehoord en begrepen worden. Hoe dit klantcontact verbeterd kan worden, leggen wij uit.

Exclusiviteit

Klanten willen niet behandeld worden als een nummertje. Zij willen persoonlijke aandacht krijgen en zich exclusief voelen. Ondanks dat de wereld digitaliseert, hechten klanten nog veel waarde aan telefonisch of fysiek contact. Zorg er daarom voor dat dit mogelijk is en dat zij persoonlijk geholpen worden. 

Proactief

Zorg dat u een proactieve houding heeft en de klant voor bent in zijn of haar vraag. U zult merken dat wanneer er regelmaat in het contact zit, de klant tevreden zal zijn over de communicatie. Een belangrijk onderdeel hierin is de regelmatige ontmoetingen met de klant. Ga gerust een paar keer in het jaar persoonlijk naar de klant toe om het contact warm te houden. Maak het voor uzelf nog makkelijker door een chauffeur te regelen die u brengt. Dit kunt u regelen met de chauffeursdienstenvan CCD Nederland. Zo kunt u ook in de auto nog met uw werkzaamheden bezig. 

Klant niet laten wachten

Een klant wil zo snel mogelijk geholpen worden, het liefst op het moment zelf. Laat daarom een klant nooit te lang wachten. Een tip vanuit ons is om al het contact met de klant te noteren. Ook op de momenten dat iemand teruggebeld wil worden. Dit kunt u het beste bijhouden in een CRM-systeem.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *