Het is het tijdperk van analyse, maar het hebben van veel gegevens is niet hetzelfde als het hebben van informatie waarop u iets kunt doen. Het kan bijvoorbeeld leuk zijn om uw bezoekersaantallen en paginaklikken te bekijken, maar die cijfers vertellen u niet hoe u meer ROI uit uw volgende marketingcampagne kunt halen.

Door een marketingdashboard in te stellen – of het nu in een zelfstandige business intelligence-app is of rechtstreeks in uw marketingautomatiseringssoftware – wordt het gemakkelijker om uw gegevens te decoderen en uw analyses effectief te gebruiken. Als u voor het eerst een dashboard opzet, zorg er dan voor dat onderstaande statistieken op uw lijst staan.

Verkeersbron

Bronnenrapport zal u vertellen wie naar uw website komt en waar ze vandaan komen. Dit is een van de beste functies die u kunt gebruiken om de waarde van uw marketingcampagnes te bepalen. Het bronnenrapport kan variëren, afhankelijk van de tool die u gebruikt, maar over het algemeen kunt u verwachten dat een rapport verkeer bevat van organisch zoeken, verwijzingen, sociale media, e-mailmarketing, betaald zoeken, direct verkeer en offline bronnen.

Deze statistiek kan u helpen uw marketing op verschillende gebieden te verbeteren. De organische zoekgegevens laten zien welke zoekwoorden, sociale mediaplatforms en e-mailcampagnes het meeste verkeer naar uw site leiden. Zodra u patronen begint te ontdekken, kunt u uw berichtgeving over de hele linie verbeteren.

Social media bereik

Een goede marketing dashboard op maat bevat een statistiek voor sociale media die het verkeer van maand tot maand of van week tot week weergeeft. Als u een hobbel in het verkeer of weergaven ziet, analyseer dan wat u die week anders hebt gedaan. Welke soorten berichten ontvangen meer verkeer? Welke onderwerpen zijn populair? Houd deze informatie bij en gebruik deze om uw socialemediastrategie te verbeteren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *