Heb je je altijd al eens afgevraagd wat een online marketing bureau nu eigenlijk allemaal doet? In deze blog gaan we je daar wat meer over vertellen, want je bent niet de enige die met deze vraag rondloopt. Er zijn veel mensen die benieuwd zijn naar het antwoord, en daarom hebben we dat voor je opgeschreven. Lees dus gauw door en ontdek het!

Inspelen op online gedrag

De meeste online marketing bureaus zoals bijvoorbeeld Anglers, spelen in op online gedrag. Daarmee bedoelen we het gedrag van mensen wanneer zij online zijn. Dat kan op de computer zijn, maar tegenwoordig ook voornamelijk op smartphones. Met name Google en Facebook zijn hierin belangrijk, omdat men het grootste deel van hun tijd op hun platformen bevinden of daar langskomen.

Google

Je hebt het ongetwijfeld al ontelbaar vaak gedaan; het antwoord op een vraag die je had opgezocht met een Google zoekopdracht. Je ziet dan vaak advertenties bovenaan de pagina staan, maar krijgt uiteraard ook een heleboel normale zoekresultaten te zien. Online marketing bureaus oefenen voor hun klanten invloed uit op die advertenties en overige resultaten. Hoe beter deze aansluiten bij jouw zoekopdracht, hoe groter de kans dat de bedrijven achter het zoekresultaat waar jij op klikt iets aan je kunnen verdienen.

Sociale media

Facebook zoals net genoemd, maar ook anderen zoals bijvoorbeeld Pinterest, zijn plekken die veel van consumenten afweten en dit gebruiken binnen de advertentieomgevingen van hun platformen. Bedrijven en organisaties kunnen zich daardoor heel specifiek op een bepaalde doelgroep richten. Hierdoor krijg je vaak advertenties te zien die ook daadwerkelijk interessant zijn voor jou, een manier voor bedrijven om natuurlijk weer nieuwe betalende klanten te vinden. Een logische manier ook, want het feit dat deze advertenties zo goed werken komt natuurlijk omdat ze mensen die er op klikken daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in het aanbod!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *