structured data seo

Onlangs zijn steeds meer bedrijven begonnen met het implementeren van structured data in seo, de opmaak die helpt om zoekrobots en sitebezoekers van meer informatie te voorzien door extra tags en attributen in HTML te implementeren. Wat zijn echter de voordelen die je krijgt door structured data seo te implementeren.

structured data seo

Verbeter de vindbaarheid van je merk in de zoekresultaten

Je heeft waarschijnlijk geen moeite om de boodschap te begrijpen die een webpagina probeert over te brengen, maar zoekmachines en machines zoals Google, Yahoo, Alexa of Siri kunnen moeite hebben om de context van een pagina te begrijpen. Wanneer je schemamarkeringen aan de webpagina toevoegt (tags die een zoekmachine vertellen waar je inhoud over gaat), kunt je de zoekmachines helpen je inhoud beter te begrijpen en deze op een nuttige, relevante manier weer te geven.

Genereer meer verkeer naar je website

Wanneer een zoekmachine een verzoek ontvangt, gebruiken ze hun kennis van internet voor het stukje inhoud dat het beste aansluit bij de bedoeling van de gebruiker. In een poging om alle beschikbare inhoud te begrijpen, werkten de belangrijkste zoekmachines (Google, Bing, Yahoo en Yandex) samen om een ​​uitgebreid vocabulaire te creëren om ‘dingen’ op internet te definiëren.

Dit raamwerk en vocabulaire worden Schema.org genoemd en de bijbehorende code heet Schema Markup aka Structured Data. Wanneer je Schema Markup aan je website toevoegt, helpt je de zoekmachines je inhoud te begrijpen. Schema Markup zou onderdeel moeten zijn van elke SEO-strategie, waarom? Want begrip = vindbaarheid en vindbaarheid drijft resultaten bij het zoeken.

Bepaal hoe je merk wordt weergegeven in zoekresultaten

Je kans om een ​​goede eerste indruk te maken bij een potentiële klant begint in de SERP’s (pagina met zoekresultaten van zoekmachines). Zou het niet geweldig zijn om die klantervaring vanaf het begin te bezitten? Gestructureerde data geeft je meer controle over de manier waarop je merk wordt vertegenwoordigd. Als je de controle heeft, kunt je precies definiëren hoe je wilt dat je merkinhoud wordt begrepen, eenvoudig verschillende strategieën testen en bepalen waar en hoe de gestructureerde gegevens naar je websites worden gedistribueerd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *